Wednesday, June 13, 2012

Islam Larang PAS Bersekutu Dgn DAP?

Maksud firman Allah: Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu ambil menjadi teman kepercayaanmu orang-orang yang diluar kalanganmu (kerana) mereka tidak henti-hentinya (menimbulkan) kemudharatan bagimu. Mereka menyukai apa yang menyusahkan kamu. Telah nyata kebencian dari mulut mereka, dan apa yang disembunyikan oleh hati mereka lebih besar lagi. Sungguh telah Kami terangkan kepadamu ayat-ayat (Kami) jika kamu memahaminya. (Ali Imran:118) 

Adakah ayat Al-Quran di atas bermaksud persekutuan PAS dengan DAP adalah perkara yang dilarang oleh Allah SWT? 

Saya harap sesiapa yang tahu tafsirnya boleh memberi pencerahan di ruangan komen blog ini. 

Depa kata hubungan PAS dan DAP ialah tahaluf as-siyasi, tapi kami nampak macam tahaluf al-balaci..

Friday, May 11, 2012

Harakah Jangan Sokong Perancangan Yahudi

Sebenarnya berat sungguh hati ni nk mengkritik Harakah dan PAS. Kerana Harakah dan PAS dan penyokongnya berniat nk menegakkan Islam. Kita sangat hormat dengan niat penyokong PAS dan Harakah ni.

Sebenarnya teringin sungguh di hati nk tengok akhbar Islam dan parti Islam yang unggul, yang terbilang. Tapi bila baca Harakah dan tengok tindak tanduk PAS yang macam koboi tembak kaki sendiri sungguh kecewa  rasanya.


Kita sokong Islam tetapi tk sokong Harakah dan PAS je..

Kita harap Harakah dan PAS dan penyokong Harakah dan PAS terimalah kritikan dalam dalam blog ni sebagai kritikan yang membina. 

Kita harap kalau Harakah dan PAS nk menjatuhkan UMNO/BN jatuhkanlah dgn cara yg terhormat bukan dgn cara org hilang akal - maki sana maki sini, perli sana sini, tunjuk perasaan dan tunjuk perasan sana sini, bersekongkol dgn kawan yahudi, bersekongkol dgn kafir kurang hajar.

Harakah dan PAS kalau nk gantikan UMNO/BN biarlah dgn cara menonjolkan bahawa Harakah dan PAS adalah lebih kualiti dan lebih kelas! Kalau nk jatuhkan UMNO dgn cara cari kesalahan UMNO saja maka koman la Harakah dan PAS kerana salah silap dan kelemahan Harakah dan PAS pun bukan sikit.. tk terkira banyaknya.. 

Harakah dan PAS mestilah menjadi contoh yg baik kepada UMNO/BN.. Kalau UMNO/BN yg dikatakan jahil dan hina dan berdosa boleh buat perhimpunan UMNO 66 tahun dlm keadaan tertib dalam stadium - tk kacau org cari rezeki dan tk susahkan hidup polis, kenapa parti Islam tk boleh buat tertib tapi buat demo mcm kelakuan jembalang?

Satu lagi, untuk org PAS, belajarla bahasa Inggeris baru boleh baca info dari luar negara dan barula fikiran lebih matang. Jangan jatuh dlm perangkap yahudi dan kawan2nya. Jgn sokong demo bersih membuta tuli akibatnya mungkin tk dapat tunaikan haji tahun ni. 

Tgk kat bawah ni.. Bershit 3.0 ni ditaja oleh yahudi.. jgn la join Bershit 4.0 pulak.. ikutla pesanan Rasul.. Rasulullah dh terangkan adab menegur kerajaan yg memerintah, jgn guna cara demonstrasi tajaan yahudi (cari la sendiri adab menegur pemerintah tu mcmana, Anda lebih alim):

Global Research Canada Dedahkan Bersih Di Biayai Yahudi.

Filed Under ( ) by pisau on 4.5.12

Artikel ini adalah pendedahan rusuhan Bersih adalah dibiayai oleh Amerika dan juga Yahudi. Pendedahan ini dibuat oleh sebuah pertubuhan bernama Global Research yang berpengkalan di Canada .

Sama sama kita sebarkan kepada seluruh rakyat Malaysia akan niat jahat Anwar dan kuncu kuncunya.

Bersih 3.0: Politicizing the Apolitical in Malaysia

THE US SPONSORED "PROTEST MOVEMENT" IN MALAYSIA
Written & Photographed by Nile Bowie

Protests rocked the streets of the Malaysian capital of Kuala Lumpur on Saturday, April 28, as an estimated 25,000 people took to the streets in support of Bersih [1], an organization fighting to reform the nation’s electoral system. The organization refers to itself as ‘The Coalition for Clean and Fair Elections’, comprised of 84 Malaysian non-governmental organizations (NGOs) that form a ‘coalition of like minded civil society organizations unaffiliated to any political party’ [2].


The recent rally follows two previous mass demonstrations in November 2007 and July 2011, as organizers renew their demands for the Malaysian Election Commission to resign before the 13th General Elections scheduled for June 2012 [3]. Although the coalition claims to be devoid of political affiliation, the movement is fully endorsed by Malaysia’s main opposition leader, Anwar Ibrahim and the Pakatan Rakyat political coalition he oversees.

Following documented cases of United States-based organizations funding pro-opposition civil society groups associated with civil unrest in Russia [4] and the Middle East [5], Chairperson Ambiga Sreenevasan acknowledged that the Bersih coalition received financial support from the National Democratic Institute (NDI) and George Soros’ Open Society Institute (OSI) [6].


An article published in the New York Times entitled "U.S. Groups Helped Nurture Arab Uprisings
" reveals organizations such as the National Democratic Institute receive funding from the National Endowment for Democracy (NED), a recipient of funds directly from the US Congress [7]. The Bersih Coalition has also received support from the US-based Freedom House [8], an NGO that receives direct funding from the US State Department [9]. While concern over electoral corruption and the various legitimate grievances of Bersih supporters may be entirely justified, the coalition’s association with opposition Political parties and groups financed by the United States government suggests subversion...


Read more: http://www.pisau.net/2012/05/global-research-canada-dedahkan-bersih.html#ixzz1uaFEDmFW

Wednesday, May 9, 2012

Bershit 3.0 dan Faedahnya Kpd Peminat Harakah

Anda peminat Harakah? Syabas! 

Anda enjoy/merasa nikmat membaca sebilangan artikel berita tahap tisu jamban yang ditulis Harakah? 

Anda ahli parti yang menerbitkan Harakah? Bagus! Tahukah Anda parti PAS sokong penuh Bershit 3.0? Kehadiran ke Bershit 3.0 adalah diwajibkan oleh PAS kepada penganutnya dan ahlinya! 

Jika Anda sertai Bersih 3.0 maka usaha Anda tak sia-sia. Penat lelah Anda telah mendatangkan hasil yang mengagumkan - rakyat Malaysia mungkin tk dibenarkan tunai haji tahun ni:

Malaysia diminta halang rakyatnya berdemo di Mekah

KUALA LUMPUR 9 Mei - Kerajaan Arab Saudi meminta Malaysia mengambil langkah sewajarnya bagi memastikan rakyat negara ini tidak terlibat dalam sebarang demonstrasi atau perhimpunan haram di Mekah dan Madinah seperti mana yang berlaku di kedua-dua kota suci umat Islam itu pada 26 April lepas.

Menteri Luar, Datuk Seri Anifah Aman berkata, perkara itu dinyatakan kerajaan Arab Saudi menerusi satu nota diplomatik bertarikh 3 Mei, yang dikeluarkan oleh kedutaannya di sini.

"Dalam surat itu juga, kita telah diminta supaya menasihatkan rakyat kita agar mematuhi undang-undang dan norma-norma tempatan Arab Saudi," katanya pada sidang media di Institut Diplomasi dan Hubungan Luar Negeri di sini, semalam.

Media melaporkan pihak berkuasa Arab Saudi sedang menjalankan siasatan terperinci terhadap penganjuran perhimpunan itu, yang didalangi pembangkang, di Mekah dan Madinah.

Anifah kesal dan kecewa kerana perhimpunan haram itu bukan sahaja mencemarkan imej Malaysia malah mengancam kuota haji serta penghormatan dan layanan yang dinikmati umat Islam negara ini ketika menunaikan ibadat itu di sana. - BERNAMA (Utusan)

Tuesday, April 17, 2012

Nota daripada seorang sahabat di Universiti Medina kepada Bersih 3.0

Petikan dari Facebook:
 

Nota daripada seorang sahabat di Universiti Medina kepada Bersih 3.0

Bismillah....

Sebelum bersungguh-sungguh ingin menghapuskan korupsi pada pemerintah, rakyat harus menghapuskan korupsi pada diri mereka sendiri. Berapa ramaikah rakyat yang mengabaikan solat namun mengharapkan pemimpin seperti Umar Abdul Aziz? Berapa ramaikah rakyat yang menipu dalam urusan perniagaan namun mengharapkan pemimpin yang jujur dalam harta negara ? Berapa ramaikah rakyat yang sangat kedekut dalam bersedekah namun mengharapkan mereka mendapat harta negara dengan saksama ? Berapa ramaikah rakyat yang melanggar undang-undang keselamatan jalanraya namun mengharapkan mahkamah yang telus? Berapa ramaikah rakyat yang tidak peduli terhadap mesej kenabian lalu mengharapkan pemimpin yang memimpin dengan jalan kenabian ?

Sebelum rakyat bising mereka ditipu oleh Kerajaan, semak dulu adakah rakyat sudah berlaku jujur dalam urusan mereka dengan kerajaan. Masih ada lagikah rakyat yang tipu ketika 'punch card' di tempat kerja. Masih ada lagikah rakyat yang tipu 'office hour' dengan meng'ular'. Masih ada lagikah rakyat yang ambil M.C tanpa ada apa-apa keuzuran. Masih ada lagikah rakyat yang tipu 'claimn' untuk out station. Masih ada lagikah rakyat yang gunakan harta pejabat untuk kegunaan peribadi. Jika rakyat masih tipu kerajaan, maka tidak pelik kerajaan juga akan tipu rakyat.

Telah menjadi Sunnatullah bahawa kaum-kaum yang zalim itu diperintah oleh orang yang zalim.

Firman Allah: “Dan (penduduk) negeri itu telah Kami binasakan ketika mereka berbuat kezaliman.” (Surah Al Kahfi, 18: 59)

Al-Walid ath-Tharthusi rahimahullah berkata, “Sehingga sekarang masih terdengar orang-orang berkata, “amalan- amalan kalian adalah pekerja-pekerja kalian”, sebagaimana kalian sekarang ini; maka seperti itulah kalian akan dipimpin."

Di dalam al-Qur’an terdapat ayat yang semakna dengan perkara ini.

“Dan demikian kami jadikan sebahagian orang-orang yang zalim itu menguasa sebahagian yang lain disebabkan apa-apa yang mereka (masyarakat) usahakan.” (Surah Al-An’am, 6: 129)

Imam Ibnu Katsir rahimahullah menjelaskan (berkenaan ayat tersebut)

“Tiada orang yang zalim pun melainkan ia akan diuji dengan orang yang zalim. Dijadikan dari kalangan orang-orang yang zalim, mereka dikuasai oleh orang- orang-orang yang zalim lainnya Sebahagian mereka dihancurkan dengan sebahagian lainnya, dan sebahagian mereka disiksa dengan sebahagian lainnya, sebagai balasan atas kezaliman mereka.” (Rujuk: Shahih Tafsir Ibnu Katsir, Terbitan Pustaka Ibnu katsir, jil 3, m/s. 430)

“Wahai rakyatku! Bersikap adillah kepada kami! (Bagaimana mungkin) kalian mahukan dari diri kami sebagaimana yang dilaksanakan oleh Abu Bakar dan Umar, sedangkan kalian tidak pun mengerjakan sebagaimana apa yang mereka amalkan?!” (Siraj al-Muluk, m/s. 100-101).

Pemimpin itu asalnya adalah seorang Rakyat. Zalimnya seorang Pemimpin disebabkan zalimnya seorang Rakyat, begitu juta sebaliknya

*****Fikir fikirkan lah....setakat mana amalan kita sebelum kita mengharapkan amalan baik dari Pemerintah?

1. Sudahkah kita membayar zakat dengan telus
2. Sudahkah kita mendidik anak dengan didikan islam
3. Sudahkah kita menjalankan amalan Rukun Islam dengan sempurna
4. Sudah kah kita membantu kaum keluarga seperti di syariatkan
5. Sudahkah kita menjadi anak atau abang lelaki yang bertanggung jawab
6. Sudahkah kita solat 5 waktu sebelum bercakap hal agama
7. Adakah kita bertanggung jawab terhadap Mak Bapak dan kaum keluarga
8. Adakah kita menjadi jiran mengikut ajaran islam

Dan banyak lagi....Tanya lah diri kita setakat mana amalan kita? sebelum bercakap mengenai islam dalam negara?

Tuesday, March 27, 2012

Ingatan Ustaz Islam Kepada Ustaz PAS:

Salam, jom semua saudara Islam PAS dan UMNO kita dengar apa Ustaz Kazim kata tentang menghina pemerintah. Jgn kita hina sesiapa:



Politik-politik juga tetapi jangan lupa musuh sebenar kita! Sejahat mana pun orang UMNO tk sampai dia nk sembelih orang PAS, bagi biasiswa kpd anak org PAS lagi.