Thursday, March 24, 2011

Apa Harakah tulis tentang Video Anwar Ibrahim!

Tuan-tuan biasa dengar tak pemimpin PAS kata media arus perdana tk membuat laporan yang adil kepada Parti PAS dan aktivitinya? Biasa kan..

Itulah orang kata PAS cakap tk serupa bikin, cuba tengok tulisan Harakah (di bawah) tentang video Anwar Ibrahim. Adakah artikel Harakah di bawah membuat laporan yang adil kepada Datuk T (trio)?



Nampak mcm Harakah nk tunjukkan yang Datuk Eskay pulak pelakon utama dlm video lucah tersebut.

Itu yg saya kata, berita tulisan Harakah elok dibuat lap ponggong je (tapi tazkirah agama tu memang bermanfaat kepada umat).

Apa pendapat Tuan-tuan?

Eskay akui beliau dalam video seks
Harakahdaily   

KUALA LUMPUR, 23 Mac: Ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah iaitu lelaki misteri yang sebelum ini dianggap sebagai Datuk T, mengaku bahawa beliau ada didalam rakaman video seks yang didedahkan kelmarin.

"Saya dalam video itu," katanya seperti lapor Malaysiakini.

Beliau membuat pengakuan itu pada satu sidang media hari ini selepas ditanya sama ada beliau yakin Datuk Seri Anwar Ibrahim merupakan orang dalam video seks yang ditayangkan kelmarin.

Eskey yang mengakui bekas sahabat Anwar bagaimanapun enggan menjelaskan apakah peranannya ketika adegan itu berlaku.

Beliau juga enggan mendedahkan di bahagian mana gambar beliau dilihat dalam rakaman itu kerana ia sudah menjadi kes polis.

Turut tampil pada sidang media itu adalah bekas ketua menteri Melaka Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik.

Rahim pada sidang media sama juga turut memaklumkan beliau, Eskey dan seorang lagi adalah lelaki misteri yang digelar “Datuk T”.

Beliau juga mengaku bertanggungjawab bersama Eskey mendedahkan rakaman video tersebut.

"T ini trio, three," kata Rahim sambil menambah seorang lagi adalah Datuk Shuib Lazim yang juga bendahari PERKASA.

Monday, March 21, 2011

Harakah Minta Tolong Polis!

Setelah sekian banyak kali Polis dihina dan dikeji oleh pembangkang hari ni ada permintaan daripada Harakah supaya polis membuat siasatan terhadap apa yg mereka katakan video fitnah.

Yang pertamanya saya rasa pihak pembangkang kena buat laporan polis dahulu, barulah siasatan boleh dimulakan. Siapa yg berani buat laporan?

Yang kedua, bila nk minta maaf kpd polis?

Yang ketiga, jgn menfitnah UMNO sebagai dalang disebalik video yg didedahkan. Dosa menfitnah ni besar sangat, parti Islam PAS dan pemimpinnya tk boleh menfitnah dan bersangka buruk.

Yang ke empat, politik menuding jari ni harus ditamatkan. Sebagai sebuah parti yg berwibawa PAS mesti bersikap matang apabila sesuatu buruk berlaku, jgn cepat marah2 tk tentu pasal mcm budak tadika.

Yang ke lima, ada kemungkinan video ini dibuat oleh pembangkang sendiri sebagai bahan murahan supaya rakyat Malaysia menuduh kerajaan nk menganiaya pemimpin pembangkang. Kemungkinan ini tk boleh ditolak kerana kita dh lihat beberapa kali pihak pembangkang pandai main taktik kotor.

PAS minta polis siasat video lucah fitnah Anwar
Aziz Muda   
KUALA LUMPUR, 21 Mac: Pihak polis diminta menyiasat pihak manakah yang bertanggungjawab menyediakan, menyebar dan menyiarkan video lucah yang ditayangkan kepada para wartawan untuk memburukkan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini.

Selain itu, pihak polis turut diminta menyiasat siapakah sebenarnya yang terlibat dalam adegan tidak bermoral itu bagi menjawab kekeliruan kepada orang ramai.

Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar berkata, siasatan yang telus dari pihak polis berhubung perkara itu amat penting bagi mengetahui dalang dalam penyediaan, penyebaran dan penayangan video tersebut.
Menurut beliau, dalam video tersebut Datuk Seri Anwar difitnah sebagai pelakunya bersama seorang wanita Cina dan ia merupakan satu rekaan yang nyata berniat jahat.

Katanya, bagaimana perkara itu tidak boleh diterima sebagai fitnah sedangkan ia dibuat untuk ditonton oleh golongan tertentu sahaja dan tidak pula dinyatakan pihak yang menyediakannya.
"Dengan itu, jelaslah itu semua fitnah untuk menjatuhkan Datuk Seri Anwar Ibrahim.
"Saya yakin jika tidak Umno yang terlibat adalah pihak yang menerima upah dari Umno yang melakukannya," katanya yang juga ahli Parlimen Pokok Sena pada sidang media di lobi Dewan Rakyat hari ini.

Tindakan tetsebut, menurut beliau, jelas merupakan permainan kotor Umno untuk memburukkan Anwar bagi mempengaruhi orang ramai agar tidak mempercayai beliau dan Pakatan Rakyat.
"Ini samalah juga dengan permainan mereka dalam isu kalimah Allah bagi menarik perhatian umat Islam yang akhirny membawa kepada kejadian bakar gereja dan surau.
"Pada hal PAS sejak dulu lagi telah menyatakan tidak ada masalah kepada sesiapa pun nak guna nama Allah termasuk orang Kristian asalkan tidak disalahgunakan,” katanya.

Perkara itu, katanya samalah juga dengan permainan Umno dalam meluluskan penyebaran Bible dalam bahasa Melayu yang jelas akan merbahayakan masyarakat Islam yang dibuat untuk mengambil hati orang Kristian.

Mengulas tayangan video lucah itu dengan lebih jauh, beliau berkata, penipuan Umno dalam hal itu lebih ketara apabila ia turut dimaklumkan oleh para wartawan yang melibatnya sebagai 'superimpose'.
Katanya, menurut para wartawan, perkara itu amat jelas apabila lelaki terbabit itu bukan Anwar, tetapi lelaki lain apabila lelaki itu berperut buncit dan jelas tidak seperti badan Anwar tetapi di bahagian mukanya digunakan muka Anwar.

"Perbuatan tersebut jelas satu fitnah yang amat jahat dan perlu disiasat dengan mendalam bagi membawa mereka yang terbabit itu ke muka pengadilan," katanya.